[NCUC-DISCUSS] NCUC brochure now in six languages

Cagri Emer cagri at cagriemer.net
Thu Apr 23 02:29:28 CEST 2015

On Wed, Apr 22, 2015 at 4:25 PM, Edward Morris <egmorris1 at toast.net> wrote:

> If we have anyone out there with competence in the Turkish language it
> would be very nice to have a brochure in that language. Istanbul is one of
> three ICANN hub centers and the director of the office, Mr. David Olive,
> told me he would welcome the opportunity to have available our brochures in
> Turkish to give to local noncommercial entities and to use to help explain
> the multi stakeholder system to those who might not understand it.
>
> Thanks for considering,
>
> Ed

Hi,

Below, please find my first draft of the Turkish translation of our
brochure. If anyone can tell me where to find the source file, I can fix
the formatting and create a PDF file.

Cheers,
Cagri

ICANN Hakkında

İnternet Tahsisli Sayılar ve İsimler Kurumu (ICANN) internetin üzerinde
çalıştığı adres defteri olan Alan Adı Sistemi'nin (DNS) sürekli çalışırlığı
için kritik olan önemli teknik hizmetleri sağlayan İnternet Tahsisli
Sayılar Merci'nin (IANA) işlevlerini koordine eder. IANA'nın görevleri
şunları içerir: (1) Teknik protokol parametrelerinin tahsisi ile adres ve
yönlendirme parametreleri alanı (ARPA) üst-seviye alan adının idaresi; (2)
Jenerik (gTLD) ve ülke kodu (ccTLD) üst-seviye alan adları gibi İnternet
DNS kök alanının yönetimi ile alakalı çeşitli sorumlulukların idaresi; (3)
İnternet sayıları kaynaklarının dağıtımı; ve (4) diğer hizmetler.

ICANN şu anda IANA'nın işlevlerini Amerika Birleşik devletleriyle yaptığı
kontrat ile yerine getirmektedir ve Bağlılık Yemini ile küresel topluluk
karşısında sorumludur. Organizasyon görevlerini temelden yukarıya çok
katılımcılı model ile gerçekleştirmektedir. ICANN şu sıralarda dünyanın
çeşitli yerlerinde hub ofisler ve bağlantı merkezleri açarak
uluslararasılaştırma sürecine girmiştir. ICANN'ın yapısı, yönetimi,
prosedürleri ve çaşitli aktiviteleri hakkındaki bilgilerin tamamına
www.icann.org adresinden erişilebilir.

Bize Katılın!

NCUC (ticari olmayan kullanıcılar topluluğu) internet üzerinde ticari
olmayan iletişim, aktivite ve çıkarların yaygınlaştırılması ve korunması
konularıyla ilgilenen tüm bireyleri ve ticari olmayan organizasyonları
içtenlikle karşılar.

NCUC'ye katılmak size ya da organizasyonunuza internet için küresel kamu
politikalarının geliştirilmesi sürecinde doğrudan temsil edilme şansı verir.

Üyelikle ilgilenenler NCUC'nin ICANN yapısına göre içerisinde bulunduğu
Ticari olmayan Katılımcılar Grubu'nun (NCSG) başvuru formunu doldurmalı ve
formda katılmak istedikleri topluluk olarak NCUC'yi seçmelidirler. Başvuru
formuna http://ncuc.org/page/become-a-member adresinden ya da ncuc at ncuc.org
adresine bir e-posta göndererek erişilebilir.

İşlerimizin çoğunu çevrimiçi olarak e-posta listeleri ya da diğer
elektronik platformlar üzerinden gerçekleştirmekteyiz.

Yapımız ve nasıl birlikte çalıştığımız hakkında daha fazla bilgi
www.ncuc.org adresinde bulunuyor.

Gelin, bize katılın!

Dr. William J. Drake, Zürih Üniversitesi ve NCUC Başkanı

İNTERNET YÖNETİMİNDE SESİNİZİ DUYURUN

Biz Kimiz

Ticari olmayan kullanıcılar topluluğu (NCUC), ICANN'in jenerik isimler
destekleyici organizasyonu (GNSO) içerisinde sivil toplum yapılanmalarını
ve bireyleri barındıran gruptur. GNSO, çeşitli katılımcıların ICANN içinde
temsil edildiği ve .com ile .org gibi jenerik üst-seviye alan adlarının
(gTLD) idaresi için fikir birliği politikalarının geliştirildiği birimdir.

NCUC internet üzerindeki ticari olmayan iletişim ve aktivitelerin korunması
ve desteklenmesiyle alakalı olan alan adı politikalarının
yaygınlaştırılması için çalışır. GNSO'nun ticari olmayan katılımcılar
grubunun (NCSG) bir parçası olarak, ICANN'in temelden yukarıya çok
katılımcılı politika geliştirme sürecinde, GNSO konseyine ve ICANN'in
yönetim kuruluna üye seçme imkanları da dahil, gerçek oylama gücümüz var.

2015 yılının Nisan ayı itibariyle, 96 ülkeden ve ICANN tarafından tanınmış
tüm beş coğrafik bölgeden, 107'si topluluk ve 311'i bireysel olmak üzere
toplam 418 üyemiz var. Üyelerimizi bireyler ve sivil özgürlükler ile insan
hakları, internet özgürlüğü, tüketici koruma, eğitim, araştırma, geliştirme
ve pek çok diğer kamu yararına olan konularda faaliyet gösteren kar amacı
gütmeyen organizasyonlar oluşturmaktadır.

Ne yapıyoruz

Sivil toplum aktörlerini ICANN'e ve bünyesindeki çalışma grupları işe
ddiğer süreçlere katılmaları için harekete geçirmek

ICANN'in dünya çapında yılda üç kez düzenlenen, tüm ilgilenen katılımcılara
açık ve ücretsiz olan toplantılarına üye göndermek

gTLD'ler için politika geliştirme sürecini idare eden GNSO konseyine üyeler
seçmek

ICANN'in yönetim kurulu ve diğer organlarına üyeleri atayan ICANN
NOminating Committee'ye temsilci seçmek

Politikalar hakkındaki duruşların geliştirilip, duyurulması

ICANN'in diğer katılımcılarıyla, ticaret, devletler ve benzeri diğer ortah
hassasiyetler üzerinde işbirliği yapmak

Küresel internetin yönetimi ile ilgili konuları içeren konferans ve
etkinlikler düzenlemek

Ticari olmayan Kullanımlar ve Kullanıcılar
Ticari çıkarların, kar amacı gütmeyen organizasyon ve normal kullanıcıların
çıkarlarından ağır basmaması için çalışıyoruz.

Çeşitlilik ve Tüketici Tercihi
İnternet kullanıcılarına yenilik, kalite ve ekonomiklik sunan rekabetçi bir
alan adı endüstrisini destekliyoruz.

İnsan Hakları
Uluslararası boyutta tanınmış insan hakları ile uyumlu bir yaklaşıma sahip
alan adı politikalarını teşvik ediyoruz.

İfade Özgürlüğü
İfadeyi sansürleyerek ya da içeriği düzenleyerek internetten kötü yönde
istifade eden çalışmaların karşısında duruyoruz.

Gizlilik
Alan adı kayıtlarının fark gözetmeksizin -toplu- izleme için
kullanılmasının karşısında duruyoruz.

Bilgiye Erişim
Aşırıya kaçan fikri mülkiyet hakkı kısıtlamalarına karşı küresel kamusal
erişimin yaygınlaştırılması için çalışıyoruz.

Kalkınma
Dünyanın her yerinde sosyoekonomik büyüme ve kalkınmayı teşvik eden
politikalar için çalışıyoruz.

Çok-dilli İnternet
Alan adı uzayında tüm dil gruplarının ve kültürlerin temsil edilmesini
istiyoruz.

Anti-ulusallaştırma
IANA'nın ABD kontrolünden çıkıp küresel çok katılımcılı topluluğa
transferini destekliyoruz.

Küresel İnternet İdaresi
ICANN'i ve diğer idari kurumları hesap verebilir, çok katılımcılı modeli
destekleyen ve devletler-arası kontrole dirençli hale getirmek için
çabalıyoruz.